Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 30 maja 2011

2. Niemcy - Passau

Prawdę powiedziawszy nie mam pojęcia z jakiej okazję tę kartkę dostałam, bo dopiero dzisiaj w nocy zarejestrowano mi piątą podróżującą kartkę, a ja już dzisiaj otrzymałam szóstą z Niemiec, ale przecież płakać nie będę ;) Karta przybyła do mnie z Passau w Bawarii, na granicy z Austrią po 11 dniach podróży. Trochę długo jak na to, że odległość to 840 km więc tak pi razy oko mniej więcej tyle co Polska z północnego zachodu (np. Świnoujście) do  Przemyśla (właściwie to Świnoujscie - Przemyśl to odległość 809 km). No, ale jak znam życie, to pocztówka ta utknęła gdzieś w Polsce. Niemniej cieszę się, że ją dostałam, bo muszę przyznać, że mi się naprawdę podoba, choć zobaczywszy ją w skrzynce byłam nieco zawiedziona, bo byłam pewna, że dostałam Augsburg, który już mam, skojarzenie nasunęło mi się z powodu kościoła - Augsburski ratusz, jest  podobny zwłaszcza te niebieskawe kopułki, popatrzcie:

  
Niby od razu widać, ze to co innego, ale na mojej pocztówce z Augsburga ratusz jest pokazany z innej perspektywy i byłam przekonana, że trafił mi się pierwszy dubel zagraniczny ;) A samo Passau? Po polsku nazwa ta brzmi Passawa. Jest to  miasto na prawach powiatu w południowo-wschodnich. Liczy ponad 50 000 mieszkańców i jest ważnym ośrodkiem gospodarczym, kulturalnym, administracyjnym i turystycznym, węzłem komunikacyjnym oraz siedzibą uniwersytetu. 50 tysięcy mieszkańców i uniwersytet, własny! A nie wydział! Dla porównania 50 tysięcy mieszkańców ma w Polsce np. Legionowo, Ostrołęka, Biała-Podlaska, Ełk... Śmiem sądzić, że niemieccy studenci i pod tym względem mają lepiej! Niewielka miejscowość a uniwersytet na miejscu, a u nas tylko w miastach wojewódzkich!

3 komentarze:

  1. Nie wątpie, ze gdyby zrobić zdjęcie "od dołu" budynkowi z Passawy wyglądałby bardzo podobnie do Augsburga. I tak samo w drugą stronę
    Niepodważalna rówżnica tych budowli wwidoczna z daleka jest tylko taka, ze ratusz w Augsburgu ma tą środkową, główną część na wysokości wieżyczek, natomiaat Passau zdecydowanie niżej i wieżyczki wystają.
    Bardzo fajna kartka swoją drogą.

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdy się przyjrzałam też spostrzegłam te różnicę, jednak zaglądając przez klapkę od skrzynki pocztowej dostrzegłam właśnie te wieżyczki z kopułami i pomyślałam: ojej, Augsburg! ;) I dziękuję za podpowiedź z tymi etykietami.

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj tam, oj tam :D
    Każda kartka jest fajna!

    OdpowiedzUsuń