Łączna liczba wyświetleń

środa, 3 sierpnia 2011

16. Szwecja - Stockholm

Pocztówka ta dotarła do mnie ze stolicy w Szwecji w zeszłym tygodniu. Jednocześnie jest to dopiero mój dziesiąty off, ale też pierwsza pocztówka ze Szwecji. W dodatku naprawdę mi się podoba. Wprawdzie nie przepadam za współczesną architekturą i mając do wyboru zwiedzenie nowoczesnych dzielnic Nowego Jorku czy też Dubaju, wolałabym zwiedzić jakieś małe, stare miasteczka np, na Bałkanach, ale ta pocztówka jakoś mi się podoba. Nadawczyni - dziewczyna imieniem Embla pisze, że biała kopuła, którą widać na zdjęciu to Globe. Teraz zwyczajowo nazywany (Sony) Ericsson Globe. Jest to arena sportowa, zlokalizowana w południowej części Stockholmu. Oddano ją do użytku w 1989 roku. Najczęściej odbywają się w niej mecze hokeja (a to dziwne, nie?) i konkursy w łyżwiarstwie figurowym. Budynek ten jest też wykorzystywany podczas dużych imprez i koncertów. Sala bowiem może  pomieścić na meczach blisko 14 tysięcy osób (więc o 3 tysiące więcej niż Spodek), a na koncertach blisko 16 tysięcy. W jednym ze skrzydeł Globe umieszczone jest centrum handlowe, więc jest to miejsce często odwiedzane przez Szwedów, co za tym idzie, można tam dojechać w łatwy sposób, na różne sposoby, m.in. metrem. Ale tak zupełnie szczerze, poza tą kopuła, to najbardziej podoba mi się ten balon w tle ;) Dodam tylko, że  kartka ta przebyła prawie tysiąc kilometrów. Zabrakło jej 2 km do tysiaka :]

2 komentarze:

  1. Ja nie mam jeszcze offa ze Szwecji. Szczęściara jesteś!

    OdpowiedzUsuń
  2. dokładnie, szczęściara! ja na swojego offa szwedzkiego musiałam chyba do dwusetnej kartki czekać :D

    OdpowiedzUsuń