Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 16 sierpnia 2011

20. Niemcy - Burg Hornberg


Pocztówkę tę otrzymałam od Thomasa z Niemiec. Przebyła ona 903 km w 6 dni.  Żałuję, że zdjęcie jest słabej jakości przez to pocztówka traci na uroku. Szukając informacji o zamku Hornberg, (bo Burg to po niemiecku "zamek") odnalazłam kilka jego zdjęć i muszę przyznać, że gdyby tylko fotografia była nieco lepsza lub po prostu nowsza (bo pocztówka wygląda mi na dość starą), to naprawdę byłabym zachwycona tą kartką. O samym zamku Hornberg informacje znalazłam głównie po niemiecku, a muszę przyznać, że w tym języku to umiem chyba tylko się przedstawić, niemniej z informacji które podał mi Thomas i które wyłuszczyłam z angielskiej wiki wynika, że zamek ten pierwotnie należał do znanego niemieckiego rycerza Götz von Berlichingena. Rycerz ten zbudował zamek Hornberg w XI wieku (łatwo się domyślić, że  nie zrobił tego własnymi rękoma).  Zamek ten jest malowniczo położony nad doliną Neckaru (ta sama rzeka przepływa m.in przez Stuttgart), otoczony jest przez winnice, jego dokładna lokalizacja to miejscowość Neckarzimmer w rejonie Badeni Wurttenbergii. W budynku zamku dzisiaj znajduje się muzeum, restauracja i hotel. Pierwsze pisemne wzmianki na temat zamku pochodzą z roku 1148. Przez wieki był on lennem biskupstwa Speyer. W 1689 roku zamek został częściowo zniszczony przez Francuzów. Dziś można go zwiedzić za niewielką opłatą.
   Znalazłam też ciekawą informację, że w języku niemieckim istnieje rozróżnienie dużego zamku i małego, bardziej warownego. Ten pierwszy to schloss a drugi to burg. To też sporo mówi o siedzibie rycerza Berlichingena. Tak już na sam koniec, apropos powyższego pana. Nadawca pisał, że był on znany z tego, że kazał powiedzieć wysłannikowi swojego zwierzchnika (tu cytat), "Powiedz swojemu panu, że może mnie pocałować w du..." :D Jak miał taki zamek, to mógł ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz