Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 25 sierpnia 2011

24. Irlandia - Dolina Glendalough


Cudeńko te otrzymałam w ramach swapa z Cleo. Od dłuższego czasu marzyła mi się pocztówka z Irlandii, bo wyjątkowo podobają mi się tamtejsze kartki, a dzięki Marysi moją kolekcję zasiliła właśnie ta piękna pocztówka przedstawiająca bardzo znaną dolinę Glendalough położoną w górach Wicklow.  Wieża ,którą tu widać jest często odwiedzaną przez turystów okrągła wieżą usytuowaną na zabytkowym cmentarzu (o którym niestety się nic nie doszukałam ;/). Sama wieża mierzy 32 metry a w jej wnętrzu mieściło się sześć drewnianych pięter połączonych drabinami. Tak jak i dziś w czasach średniowiecza, pełniła ona funkcje orientacyjne dla podróżnych. Do dziś na terenie doliny, nad jeziorem Górnym można zwiedzić wiele średniowiecznych zabytków, m.in. katedrę, Dom św. Kevina założyciela tamtejszego klasztoru, dom księży, oraz kilka kościołów... A tak już od siebie dodam. Kiedy słucham muzyki irlandzkiej, albo patrzę na pokazy tańca irlandzkiego, na pocztówki, to mam jakieś nieodparte wrażenie, że ten kraj wciąż pozostaje w pewnym sensie dziki... To zresztą powoduje, że znajduje się w pierwszej piątce moich krajów do odwiedzenia. Z czym jeszcze kojarzy mi się Irlandia? Oczywiście z dniem św. Patryka, a z nim z kolei shamrock - trójlistna koniczyna. Wreszcie.... kojarzy mi się z jednym z lepszych filmów jakie widziałam: z "Wiatrem buszującym w jęczmieniu. Jeśli ktoś nie oglądał to polecam, wydaje mi się, że my jako Polacy rzeczywiście potrafimy ten film zrozumieć... bo tu przecież też jeden brat był partyzantem, drugi bolszewikiem, a obaj chcieli walczyć o wolność.. W filmie jeden z braci wstępuje do IRY, drugi jest partyzantem, ale to przecież w zasadzie podobnie.

4 komentarze:

  1. Miło mi, że się spodobała :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba to zbyt mało powiedziane :) Ona szturmem wdarła się do mojego top5 ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dużo tajemniczości w zdjęciu. Świetny obrazek!

    OdpowiedzUsuń