Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 18 września 2011

30. Szwajcaria - Zurych

Tę prześliczną pocztówkę otrzymałam od Heksity w ramach wymiany za pocztówkę Bielską. Szkoda tylko, że moja ponoć dotarła w nie najlepszym stanie, bo ta zawitała do mojej skrzynki szybciutko i w stanie idealnym. Tak jak i w wypadku wymiany z Cleo miałam trudności z wybraniem dla siebie pocztówki z galerii, więc poprosiłam o wybranie jednej z trzech wskazanych, a  Marta wybrała właśnie tę. Jak pisze nadawczyni na widokówce, pan/i fotograf uwiecznił/a zachodnią część starego miasta, Jezioro Zuryskie i  rzekę Limmat, jedną z dwóch, nad którymi leży największe miasto Szwajcarii. Drugą z tych rzek jest Sihl, wpada ona do tej, którą widzimy na zdjęciu. Zurych, jak na europejską stolicę jest dość małym miastem, ma 372 tysiące mieszkańców, a powierznią nie zajmuje nawet 100 km kwadratowych. Mimo tego, jak przystało na największe miasto Szwajcarii jest miastem ważnym nie tylko dla tego kraju, ale też dla całej Europy, choćby ze względu na sferę ekonomiczną, jest też ważnym ośrodkiem akademickim czy kulturalnym.

4 komentarze:

  1. Bo Szwajcarskie pocztówki są po prostu piękne!

    OdpowiedzUsuń
  2. Największe miasto to stany zjednocZone!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Największe miasto to stany zjednocZone!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń