Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 4 października 2011

34. Dania - Kopenhaga

Chyba założę osobną etykietę na blogu na kartki ze zlotów i spotkań postcrosserów. Ta jest już trzecią taką kartką. Pierwsza była ze spotkania PL-200000, druga ze zlotu w Krakowie, a teraz jeszcze miałam szczęście dostać od Mikisa pocztówkę ze międzynarodowego zlotu postcrosserów w Kopenhadze. Przyznam, że po tym jak się okazało, że pocztówki są tam niemożebnie drogie, a znaczki jeszcze bardziej, nie liczyłam na żadną pocztówkę z Danii, a tu proszę, jednak! W dodatku taka ładna! Bo jak tak później przejrzałam kartki wysyłane z Danii, to na kilkanaście/dziesiąt stron zafavowałam może dwie. Albo tam jest marny wybór kartek, albo Duńczycy mają zły gust, bo jak widać (a inni forumowicze dostali ładne kartki) to jak się chce, to coś ślicznego można znaleźć. 
  Sama Kopenhaga powierzchniowo jest miastem niewielkim, zajmuje tylko 88, 25 km kw. Mimom to miasto wraz z przyległą aglomeracją zamieszkuje ponad milion mieszkańców (z nieco ponad 5 ml całkowitej ludności Danii, nie wliczając jednak Wysp Owczych i Grenlandii). Symbolem miasta, podobnie jak symbolem Warszawy jest Syrenka. O ile jednak Sawa jest legendarną i mityczną syrenką, tak ta kopenhaska jest wzorowana na jednej z baśni najbardziej chyba znanego mieszkańca Kopenhagi, a może i najbardziej znanego Duńczyka - Hansa Christiana Andersena.
  Na widokówce widzimy jedną z ulic  miasta - Sankt Peders Straede w tzw. Latin Quarter - jednej z najstarszych części miasta, której nazwa wzięła się stąd, że to tu położony jest uniwersytet. Jak wiadomo do pewnego czasu studencie w całej Europie używali łaciny. Ta XVII- wieczna dzielnica Kopenhagi dzisiaj nazywana jest miejscem "do relaksu" znajduje się tu mnóstwo kafejek, antykwariatów, pubów, butików, wciąż jest tu mnóstwo studentów.
  Co jeszcze można powiedzieć o Kopenhadze? Ciekawe jest chyba to, że w 2000 roku Kopenhagę połączono ze szwedzkim Malmo mostem. Właściwie most to chyba nie odpowiednie określenie gdyż tak naprawdę są to:  most długości 7845 m, sztuczna wyspa o długości 4055 m i tunel o długości 3510 m. Niestety przejazd przez most jest płatny. Uhm... a jak były w styczniu Mistrzostwa Europy w Piłce Ręcznej w Malmo i był mecz między tymi dwoma państwami, kibice z Danii prawie zakorkowali most... ;)

4 komentarze:

  1. Kopenhaga ma cudne kartki :) Ogólnie skandynawskie kartki nieszczególnie mi się podobają, ale Dania (a szczególnie właśnie Kopenhaga) ma masę naprawdę ładnych. Tylko ceny straszne, fakt... Ja kartki z Kopenhagi wysyłałam z Malmo, bo w Szwecji jednak taniej :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Tez mam 3 ze zlotów. I w specjalnej etykiecie
    http://przypadkipocztowkowe.blogspot.com/search/label/Zlot%20Postcrosser%C3%B3w

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja raczej spotykałem się z ładnymi kartkami z Danii. Ta również jest świetna

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta jest super i do tego ja tam, na tej uliczce byłam!

    OdpowiedzUsuń