Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 7 listopada 2011

38. Polska - Polana Strążyska

Jakim sposobem tej pocztówki jeszcze tu nie ma? Fakt, jestem leniwa i nie mam takiej samodyscypliny by regularnie pisać bloga. W końcu to ma być dla przyjemności, a nie z przymusu, dlatego nie zaprzątam sobie tutaj głowy pocztówkami, które są co najwyżej średnio urodziwe, zamieszczam tylko przynajmniej ładne. A ta przecież należy do mojej ukochanej serii. A mogę nawet śmiało stwierdzić, że ta jest nawet jedną z najładniejszych z całej serii. W tej chwili mam trzy pocztówki "Limbowe". A całe te moje szaleństwo na ich punkcie zaczęło się od otrzymania tej pocztówki z Doliny Pięciu Stawów Spiskich. Od tamtego czasu próbuję zdobyć ich jak najwięcej. Zadałam sobie nawet trud odszukania z odmętów Internetu jak największej ilości skanów pocztówek "Limbowych". Przyda się przy składaniu zamówienia, za które zabrać się nie umiem, nawet nie z lenistwa czy braku czasu. Po prostu jestem zbyt spłukana na jakiekolwiek zamówienia. Dlatego wyjątkowo się ucieszyłam z wymiany z Mikisem. W zamian za Bielskiego Reksia otrzymałam Polanę Stążyska. Jest to polana znajdująca się ok. 4,5 km od wylotu Doliny Strążyskiej. Niegdyś była koszona i wypasana, wraz z Halą Białe i Halą Kalatówki wchodziła w skład zbiorczej Hali Giewont .W 1955 miała powierzchnię ok. 4 ha, ale w 2004 w wyniku zarośnięcia jej powierzchnia zmniejszyła się o ok. 43%. Do dzisiaj wiele świadczy o tym, że kiedyś prowadzono tu życie pasterskie. Dzisiaj Polana jest skrzyżowaniem szlakiem turystyczny. Mieści się tu bufet oraz punkt TOPR. Niedaleko Polany Strążyskiej znajduje się słynny wodospad Siklawica

2 komentarze:

  1. Chodziłam tam, swego czasu.. Tzn jak w górach bywałam.
    I przyznaję Ci rację - ta seria jest fantastyczna!

    OdpowiedzUsuń
  2. i w herbaciarni na polanie dają najlepszą pod słońcem wodę źródlaną z sokiem malinowym. woda z potoku, sok z malinowy z okolicznych lasów, nic tylko pić i pić i pić... :)

    OdpowiedzUsuń