Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 27 grudnia 2011

49. Netherlands - Zwolle


A oto mój ostatni off. Pewnie spora część postcrosserów uznałaby go za brzydki. Tym bardziej, że to przecież Holandia, kraj z którego pocztówki przestają cieszyć po kilku tygodniach/miesiącach uczestniczenia w wymianie pocztówek przez PC. Może i rzeczywiście widziałam pocztówki o wiele ładniejsze, a w dodatku, powiedzmy sobie szczerze, mając offy z zaledwie 15 stu krajów (na 31 pocztówek otrzymanych, matematyka jest prosta, ponad połowa to powtórki krajów), liczyłam na coś nowego. Ostatnio nowy kraj - Hong Kong przywędrował do mnie 15-stego listopada, więc naprawdę kolejna Holandia nie jest szczytem marzeń. Kiedy jednak porównałam tę pocztówkę z innymi jakie otrzymałam z tego kraju, stwierdziłam, że nie jest źle, bo: 
1) nie jest  handmade, których nie znoszę, po 2) nie jest to śmieciowa reklamówka, taka jaka np. ta, która od miesiąca leży sobie u mnie gdzieś na półce - zwykły folder reklamowy przysłany w kopercie, bez numeru ID, po 3) nie jest to też dubel! po 4) nie jest to  także jakaś stara, wyblakła, wygnieciona pocztówka, ewidentnie świadcząca o tym, że komuś zalegała w szafie.  Wszystkie powyższe miałam wątpliwą przyjemność otrzymać właśnie z Holandii. Wreszcie: po 5) było nie było jest to WIDOKÓWKA, a naprawdę to nie jest tak oczywiste dostać z Holandii kartkę z widoczkiem, nawet multi, chociaż prosisz po prostu o wysłanie jakiejś kartki z miejsca gdzie mieszka adresat/z państwa z którego pochodzi. A zatem, pomimo, że to multiview, śmiem sądzić, że to jedna z najładniejszych i najfajniejszych pocztówek holenderskich, jaką dostałam, tym bardziej, że jest w standardowym rozmiarze, a adresatka w dodatku napisała mi kilka słów o swoim mieście - widocznym na pocztówce Zwolle. Jest to miasto w północno-wschodniej Holandii, nad rzeką IJssel, w pobliżu jej ujścia do zbiornika IJsselmeer, ośrodek administracyjny prowincji Overijssel. Około 99 tys. mieszkańców. Jak pisze adresatka - Gonny, jest to stare miasto, ostało się w nim sporo zabytków, widocznych na zdjęciach. Centrum miasta otacza stary kamienny mur, który często służy za miejsce przechadzek i spacerów mieszkańców. Jak widać znajdują się tu także stare zabytkowe kościoły... adresatka wspomina także coś o jakichś tarasach, cokolwiek ma na myśli, ja nie bardzo wiem ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz