Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 9 stycznia 2012

51. Kanada - Niagara Falls


Nie wiem dlaczego jeszcze nie pokazywałam tej pocztówki. W końcu był to mój pierwszy off i pierwszy kartka jaką otrzymałam spoza Europy. Kanada jak na początek to nie jest tak źle, fakt, że to nie Gwadelupa ( <buja w obłokach>), ale to także nie nie Holandia czy Niemcy. W pierwszej chwili oczywiście byłam tą pocztówką zachwycona, bo jakże to nie być zachwyconą pierwszym offem, który przecież w dodatku jest widokówką, a nie kartką z jakimś pieskiem, kotkiem itd. Teraz jednak podoba mi się mniej. Nie jest brzydka, ale irytuje mnie jej ramka. Nie dość, że jest to dość duża pocztówka ( a ja preferuję standardowe), to w dodatku te dodatki graficzne po bokach. Gdyby zostawić tylko samą fotografię z podpisem i kawałek białej ramki, byłaby naprawdę fajna. Samych wodospadów Niagary nie trzeba nikomu "przedstawiać".  Jest to jedna z największych atrakcji środkowo-wschodniej części USA i Kanady. Rzeka Niagara, płynąca z jeziora Erie do jeziora Ontario, musi pokonać prawie stumetrową różnicę poziomów. Mniej więcej w połowie drogi rzeka rozwidla się na dwie części i spada dwiema około 50-metrowymi kaskadami. Podobno po stronie kanadyjskiej widoki są o niebo atrakcyjniejsze, gdyż ma się z niej widok prosto na spadającą wodę kaskady amerykańskiej oraz dobry widok na kaskadę kanadyjską.  Nocą wodospady są podświetlone. Szczególnie interesująco wyglądają zimą, kiedy zamarzająca woda tworzy dużych rozmiarów sople. Zdecydowanie chciałabym to zobaczyć nocą, kiedy się mieni kolorami tęczy! No, to kiedy następny lot do Kanady?

4 komentarze:

  1. Nie wiem, ale zabierz mnie ze sobą ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z chęcią ;) Nie wiem, jak to się stało, że nas tam jeszcze nie byl ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. ty nie marudź na Niemcy, bo ja mam 31 oficjalnych Niemców i wszystkie są słabe... tylko z RRa się trafiła taka ślicznota :c

    OdpowiedzUsuń
  4. Ułaa Niagara jest świetna!
    Wyobraź sobie jaki straszny huk tworzy ta spadająca woda :D
    Również chciałbym to zobaczyć, (chociaz niekoniecznie nocą z tym podświetleniem jakoś nie lubię ingerencji w naturę bo po co skoro i tak jest piękna) ale właśnie po Kanadyjskiej stronie.
    Ojoj aż sobie obejrzę na youtube coś o Niagarze ;D

    OdpowiedzUsuń