Łączna liczba wyświetleń

środa, 11 stycznia 2012

52. Polska - Zamek Bolczów


A o to kolejna z moich wygranych loteryjnych.  W zasadzie to ja mam takie okresy, że albo nie wygrywam nic, ale za to jak później wygram, to już kilka loterii na tydzień-dwa. Takim oto sposobem uzbierało mi się już z loterii 28 pocztówek . Można je wszystkie poza warszawską pocztówką od Hiki zobaczyć tutaj. Niektóre z nich to pocztówki czyste na wymianę, gdyż wygrywałam komplety (jak np. pocztówki od Aty lub Magdali). Większość to jednak pojedyncze wygrane kartki. Wszystkie je zresztą lubię, bo dzięki wygranym dorobiłam  się kilku państw, z których wciąż nie mam offa: Słowenii, Wielkiej Brytanii, Włoch. Tę akurat pocztówkę dostałam od Maxusa. Przedstawia ona zamek Bolczów. Znajduje się on około 15 km od Jeleniej Góry, w północnej części Rudaw Janowickich, na skalistym, granitowym występie, ok. 561 m n.p.m. Według historyków zamek ten został zbudowany przed 1375 rokiem przez ochmistrza Mikołaja Bolcze, od którego zamek przyjął nazwę (to jednak nie jest pewne, są też inne hipotezy, inną jest taka, według której zamek powsta już pod koniec XII wieku przez Bolesława Długiego). W czasie wojen husyckich zamek został zniszczony w 1433 r. przez mieszczan świdnickich.   Na początku XX wieku na zamku górnym powstało schronisko turystyczne, które nie przetrwało jednak II Wojny Światowej. Od tej pory zamek pozostaje w ruinie, która została zabezpieczona w 1965 r.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz