Łączna liczba wyświetleń

piątek, 27 stycznia 2012

56. Polska - Zielony Staw Gąsienicowy


    Przyszedł czas na kolejną chlubę mojej kolekcji "Limbowej". Długo się powstrzymywałam przed wrzuceniem jej tutaj, głównie dlatego, że już więcej żadnych z tej serii do zaprezentowania nie miałam. Teraz się to jednak zmieniło i na częstochowskim zlocie moja kolekcja powiększyła się o kolejną kartkę tatrzańską, zatem mogę zaprezentować tę.
     Zielony Staw Gąsienicowy również dostałam na zlocie, z tym, że tym w Katowicach, który miał okazję, zaszczyt i tez trochę kłopot organizować ;) Kartkę tę jako nagrodę, w loterii, już nie pamiętam nawet dokładnie jakiej, dostałam od Pasażerki, osobiście, bo wysyłanie dwa bloki dalej byłoby bez sensu ;) Wygląda jak malowana, prawda? A zaręczam, że to jest zdjęcie a nie rysunek, natura ma tak zadziwiające kolory, że nawet najlepszy malarz by ich nie oddał, a wydawać by się mogło, że to tylko góry i jakiś staw. Fotograf świetnie ujął to czym Zielony Staw Gąsienicowy zasłużył sobie na część nazwy - tę nasyconą barwę zieleni.
     I tak dla edukacji mojej i Waszej, dodam, że Zielony Staw Gąsienicowy  to należące do Gąsienicowych Stawów jezioro polodowcowe w Tatrach Wysokich, położone na wysokości 1672 m n.p.m. w kotle lodowcowym poniżej Skrajnej Turni. Zielony Staw jest największym jeziorem Zielonej Doliny Gąsienicowej i ósmym co do wielkości jeziorem polskich Tatr. Hm... chyba nie miałam okazji go widzieć, gdy wędrowałam po Tatrach...

1 komentarz:

  1. Przepiękna pocztówka! Kocham Tatry, ale tego Stawu nie miała okazji zobaczyć. Następnym razem na pewno odwiedzę to miejsce.

    OdpowiedzUsuń