Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 7 lutego 2012

59. Micronesia - Ulithi Atoll


Dzisiaj przywędrowała do mnie najbardziej egzotyczna kartka ze wszystkich jakie w tej chwili posiadam ;) Jednocześnie jest to pierwsza moja pocztówka z kontynentu Australia i Ocenia. Oczywiście wygrałam ją od Ani, gdybym miała zdobyć pocztówkę z Mikronezji jakaś inną drogą, to chyba bym czekała do emerytury, zważywszy na to, że z Mikronezji, na PC nie ma żadnego użytkownika i w ogóle wysłano stamtąd jedną kartkę... ever. Z Karolinów, bo na tym archipelagu dokładnie leży atol Ulithi w ogóle nie zarejestrowano żadnej. No, więc chyba już nie muszę dalej tłumaczyć, że strasznie mi się fartnęło z tą pocztówką?
 Atol Ulithi leży na zachodnim obszarze Pacyfiku, odległego o 191 kilometrów (103 mile morskie) od wyspy Yap. Składa się z około 40 niewielkich wysepek o łącznej powierzchni 4,5 km² otaczających lagunę długą na około 30 km i szeroką na około 15 km, co czyni ją czwartą co do wielkości na świecie przy powierzchni 548 km. Na dnie laguny otaczającej atol spoczywa kilka wraków okrętów z II wojny światowej. Łączność ze światem utrzymywana jest przez lotnisko na Falalop, gdzie znajduje się również niewielki hotel i kąpielisko, stacja paliw i jedna z trzech szkół publicznych stanu Yap. Mogmog jest siedzibą głównego wodza atolu, chociaż każda z zamieszkanych wysp ma własnego wodza. Po zbudowaniu elektrowni kilka wysp posiada dziś dostęp do energii elektrycznej. Pojawiła się też telewizja satelitarna i telefonia komórkowa, co znacznie ułatwiło mieszkańcom kontakt ze światem zewnętrznym.
  Nie sądzicie, że trochę szkoda? Kolejne dziewicze miejsce, nie tknięte prawie cywilizację "zniszczono" przez budowę elektrowni i zapewnienie dostępu do telewizji i Internetu, niedługo ruszą tam tysiące turystów i zniszczą piękno tego miejsca. Czy już nie można zostawić nic bez dostępu do telewizji?!

10 komentarzy:

  1. Piękna pocztówka ! Chciałabym się tam teraz znaleźć :)

    OdpowiedzUsuń
  2. na szczęście nie muszę zazdrościć, bo sama mam Mikronezję :)
    chociaż Twoja jest jednak ładniejsza, bo przedstawia widok ogólny Mikronezji, a ja mam jakiś "artefakt" konkretny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agato, ja bym się zdziwiła, gdybym miała jakieś państwo, którego Ty nie masz ;)

      Usuń
    2. wiesz, wbrew pozorom nie mam jeszcze mnóstwa krajów, więc wciąż zostaje ryzyko, że ktoś mnie wyprzedzi :P

      Usuń
  3. Australia kontynent marzeń nierealnych przynajmiej dla mnie tym bardziej super popatrzeć na pocztówkę z tamtego rejonu:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też mam taka samą pocztówkę.)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To już moja nie jest tak wyjątkowa :D Żartuję ;) Na pewno jako jedni z niewielu w tym kraju mamy pocztówkę z atolu Ulithi ;)

      Usuń
  5. A mnie trochę smutno, bo do mnie nie dotarła kartka z Palau :/ A teoretycznie byłam w pierwszej dziesiątce, i na żadną z loterii się nie dostałam. No cóż...

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale nie dotarła, bo Cię nie wylosowano czy zaginęła po drodze? Jeśli zaginęła, to może jeszcze się dokula :*

    OdpowiedzUsuń
  7. Ahaa! Ty pewnie załapałaś się wtedy, kiedy było ogłoszenie, że dla pierwszych 10 osób kartka z Palau. To już rzeczywiście trochę czasu minęło, ale może jednak dojdzie!

    OdpowiedzUsuń