Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 21 lutego 2012

62. Korea Południowa - Seul ( Zespół pałacowy Ch'angdokkung)

  Pozazdrościłam Mishi UNESCO-wych pocztówek i też się muszę pochwalić swoja ;) Jak dotąd to ostatnie UNESCO jakie otrzymałam. Hali Stulecia nie umiem się doczekać już półtorej tygodnia :(.  No, ale powiedzmy sobie szczerze z polskiej perspektywy koreańskie UNESCO jest o wiele bardziej egzotyczne niż swojska wrocławska Hala Ludowa ;)
   Tak samo jak prezentowaną trzy posty wcześniej Mikronezję dostałam ją od Ani jako nagrodę w loterii Bynajmniej nie przekupilam randomizera, że wygrałam aż dwa razy. Nie wiem nawet czym można by było przekupić te złośliwe zwierzę. Ono albo Cię lubi, albo nie. Mnie lubi czasem. Na szczęście to czasem przypadło mu akurat wtedy, kiedy Anna losowała zwycięzców.  I oto kilka dni później , w przedostatni dzień stycznia (japońska poczta jest diabelnie szybka!) do mojej skrzynki zawitała m.in. ta pocztówka. Trzeba też dodać, że na szczęście, bo wraz z nią znalazłam w skrzynce same badziewia.. jakieś paskudztwo z Holandii i beznadziejnego offa od Polki mieszkającej w USA, która najwyraźniej przeczytała mój profil, bo wyłapała i nie omieszkała mnie poprawić, że "you" nie powinno się pisać z dużej, ale chyba w ogóle nie wzięła sobie do serca tego o co prosiłam, bo przysłała offa z gatunku, takich, jakich nienawidzę. Zatem, pocztówka od Ani, była świetną pociechą.
   Kiedy jeszcze przeczytałam, że to jakieś "ichnie" UNESCO, to ucieszyłam się tym bardziej ;) Faktem jest, że kolejnych kilka dni zajęło mi rozszyfrowanie jakie to dokładnie obiekt jest, bo choć kartka jest śliczna, to jednak trochę anonimowa ;) Powiedzmy sobie szczerze: gdyby z tyłu nie było napisane, Korea - Seul, równie dobrze mogłabym ją wziąć za japońską bądź chińską.
   W końcu jednak metodą prób i błędów i wykluczeń dowiedziałam się, że na pocztówce przedstawiono jeden z elementów architektonicznym w ogrodzie pałacowym zespołu Ch'angdokkung (nie wiem co musiałabym wypić, by to wypowiedzieć poprawnie). Powstał on, kiedy na początku 15 wieku, król Taejong nakazał budowę nowego pałacu w bardziej przychylnym miejscu niż jego dotychczasowa siedziba (?) Zespół ten w zamiarze miał być kompleksem, składającym się z wielu oficjalnych i mieszkalnych budynków.  Jest wyjątkowym przykładem architektury pałacowej Dalekiego Wschodu, która doskonale harmonizuje się z otoczeniem. Podobno jest to bardzo rozległy kompleks, około 15 hektarów, jest więc tam sporo zwiedzania.
    Na dodatek dopiszę, że nie dość, że jest to pocztówka UNESCO-wa, to jeszcze wpisuje się idealnie w moją kolekcję kartek ze stolic państw ;)

2 komentarze:

  1. what beautiful postcards you have,i do postcrossing,I wish to receive cards as beautiful as your, i´m following your blog
    visit and follow my blog : http://worldpostcardsblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. pani nade mną to widzę, że wszystkim wysyła tę samą wiadomość :)

    co do kartki natomiast to szczęśliwie mam swoje UNESCO z Korei więc jak na razie nie jestem aż tak bardzo zazdrosna, mimo iż nie mam nic z tego co Ty miejsca :P

    OdpowiedzUsuń