Łączna liczba wyświetleń

środa, 7 marca 2012

66. Chiny - Shangri - La, Songzanlin Monaster


Chińską pocztówkę otrzymałam już prawie pół roku temu, bo w październiku. Długo się jednak zbierałam do wrzucenia jej na bloga, nawet nie dlatego, że mi się nie podoba,  ale wydawało mi się, że sam obiekt przedstawiony na niej, nie jest specjalnie interesujący. Moje zdanie na jej temat radykalnie się jednak zmieniło, kiedy zobaczyłam na jej odwrocie ten ono znak graficzny.


Nie widuję go często, więc w pierwszej chwili go nie poznałam, później jednak wydał mi się znajomy. To oczywiście logo, jak widać przysługujące obiektom będącym światowym dziedzictwem, jedno z log UNESCO-wych. No dobra, ale jaki to niby obiekt? Bo mam wprawdzie z tyłu ładnie napisane po hiszpańsku (!): Monasterio Songzanlin en Diqing, provincia de Yunnan, Construido en 1679, China. No pięknie, tylko, że to nadal nie tłumaczy z jakiej okazji pocztówka ma znaczek UNESCO-wy. Bo ani rzeczonego klasztoru nie znalazłam na liśćie chińskich UNESCO, (jak na Chiny, jest to bardzo młody, choć bardzo duży klasztor), ani też region Shangri-La, o którym nadawca pisze, że był on znany z serii książek i filmów sensacyjnych nie widnieje na tejże liście. Doszukałam się jednak, że kraina ta leży w prowincji Yunnan, a w granicach Younan znajduje się spora część site'u: Strefy chronione trzech równoległych rzek (Jangcy, Mekong i Saluin). No to już prawie byłam w domu. Dokładniej przyglądając się temu właśnie obiektowi, dotarłam wreszcie do podobiektu Pudacuo National Park. To właśnie na terenie tego rezerwatu przyrody znajduje się klasztor Sangzonlin, oraz widoczna w tle góra o charakterystycznym kolorze przechodzącym gdzieniegdzie w fiolet. Niech żyje Google ;) Tym samym dowiedziałam się, że mam kartki z 23 UNESCO site. Gdzie tam do 936 ;)

6 komentarzy:

  1. A nie 911?
    Z unesco jak sciagalam to 911 ^^
    Mniejsza z tym, czasami dojść o jest na kartce z Chin to cud..

    OdpowiedzUsuń
  2. A faktycznie, sobie aż sprawdzilam, to jutro będę siedziała i sprawdzała, którą na dobrą sprawę mam listę ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam listę, którą na starym forum rozpowszechniła Ashka, a właściwie tabelkę, w której można sobie odhaczać co się ma i ile, a gdzie się było, a na dole tabeli excel sam zlicza. I excel twierdzi, że w sumie jest ich 936 :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajna kartka. Ja też muszę się bardziej zabrać za moje UNESCO. Chociaż za dużo tego nie ma na pewno.

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. Dziwna ta kolorystyka nieba. Jakby tysiące wron fruwało nad budynakami

      Usuń