Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 20 marca 2012

69. Belarus - Pastavy

Pastavy, czyli po polsku Postawy, to niewielka miejscowość położona na północy Białorusi, 20 km od granicy z Litwą. Posiada ono niecałe 20 tysięcy mieszkańców. Jest to miasto partnerskie dla polskiego Wejherowa i Siemiatycz. Kartkę dostałam oczywiście od Aliakseia :)  Przedstawia ona kościół św. Antoniego z Padwy - włoskiego teologa, franciszkanina, pochodzenia portugalskiego, świętego Kościoła katolickiego. Urodził się on w bogatej rodzinie, ale dokładnie tak jak św. Franciszek, porzucił bogactwa świata dla służby ludziom i ubóstwa. Jednym z ciekawszych zabytków w Postawach jest pałac Tyzenhauzów - jest to polska rodzina szlachecka z Inflant herbu Bawół (niem. Tiesenhausen). A tak poza tym, to podglądając zdjęcia tego miasteczka na wiki i w googlach, odniosłam wrażenie, że to jakaś ponura mieścina  (a przecież pocztówka budzi inne skojarzenia). O to bowiem inne zdjęcie powyższego kościółka: Klik
A na dodatek, na to wygląda, że na głównym placu, nadal stoi tam pomnik Lenina... Klik2

3 komentarze:

  1. dorobiłam się wczoraj identycznej pocztówki jako offa. tym samym jest to chyba mój najładniejszy off z Białorusi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Widziałam :) Rzeczywiście jest to bardzo ładna pocztówka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. I trzeba będzie jednak jechać na tę Białoruś.... coraz ładniejsze kartki produkują :)

    OdpowiedzUsuń