Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 28 maja 2012

79. Holandia - Hazerswoude


Tego oto offa wyciągnęłam ze skrzynki niecałą godzinę temu. No i oczywiście, skoro jutro mam egzamin i powinnam się uczyć, postanowiłam się pochwalić. Wprawdzie Holandia to żaden egzotyk, a wprost przeciwnie, każdy kto się tylko zapisze na postcrossing.com ma więcej niż 100% pewności, że prędzej czy później (a raczej prędzej) otrzyma całkiem sporo pocztówek stamtąd. U mnie pocztówki z Holandii ex equo razem z tymi z Niemiec i USA stanowią zdecydowaną większość. I o ile pocztówki amerykańskie mi się bardzo podobają, z niechlubnymi wyjątkami in minus, tak niestety z Holandią jest na odwrót - rzadko która pocztówka (jeśli w ogóle nią jest!) stamtąd zaskakuje mnie in plus. Ta zrobiła na mnie bardzo dobre wrażenie. Jest to stanowczo jeden z trzech najładniejszych offów jakie stamtąd dostałam.  Śliczny nocny widok młyna wodnego - czyli holenderskiego sztandarowego motywu. Jak widać, mają jednak śliczne pocztówki! Dostałam ją od ośmioletniej Zary,  które pisze, że w Holandii jest chwilowo (było 5 dni temu) wręcz niemożliwie gorąco. Jak czuję ten chłodny wiatr wdzierający się do mieszkania i słyszę dalekie odgłosy burzy, to jej zazdroszczę trochę tych upałów. Z dwojga złego - chłodów i upałów - wybieram to drugie.
A co dokładnie przedstawia pocztówka? Jest to jeden z młynów w miasteczku Hazerswoude, położonym w regionie Południowej Holandii. Jest to niewielka miejscowość licząca około 5 tysięcy mieszkańców. Widoczny tutaj młyn w 1967 roku uzyskał status zabytku. W dzień wygląda on tak:

                                                

 Urokliwy :) Szkoda, że u nas nie ma takich zbyt wielu :)                                                                      

4 komentarze:

  1. w Pszczółkach koło Gdańska jest taki stary wiatrak, w którym mieści się lokalna knajpa. jak widać co kraj to obyczaj, u jednych to zabytek, u nas potencjalna mordownia :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Serio?! Z chęcią bym odwiedziła taką potencjalną mordownię w takim wiatraku :D

    OdpowiedzUsuń
  3. No i są w Holandii ładne kartki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Trochę depresyjna ta kartka .)

    OdpowiedzUsuń