Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 18 czerwca 2012

81. Gibralatar - Gibralatar rock



Dzisiaj trochę nietypowo. Nietypowo, bo kartka, którą przedstawiam nie jest zapisana, nie otrzymałam jej za pośrednictwem poczty, ale jest jak najbardziej moja i jak najbardziej gibraltarska. Przywiózł mi ją ze sobą Tato, a jemu z kolei dla mnie przekazali jego pewni znajomi Polacy, mieszkający w holenderskiej Bredzie. Jakiś czas temu młode małżeństwo wraz z córeczką wybierało się na Półwysep Iberyjski,  toteż mój Tato pamiętając o pasji córeczki poprosił o kupienie mi jednej kartki, za co oczywiście miał zamiar oddać pieniądze. Mili państwo pocztówkę kupili, a właściwie nawet pocztówek sztuk 7 i w ogóle nie chcieli słyszeć o oddawaniu pieniędzy, więc jakby tak jakimś cudem to kiedyś czytali, to bardzo dziękuję. Pocztówki są fantastyczne, cztery z Andaluzji, jedna z tej samej serii co powyższa z przepięknym nocnym widokiem na Sevillę i jedna z portugalskiego Algarve. Jak łatwo się domyślić, na ich widok zaczęłam piszczeć radośnie niczym nastolatka.
Co przedstawia powyższa kartka, chyba nie muszę mówić, dobrze znaną Skałę Gibraltarską  w Górach Betyckich. Leży ona na terytorium maleńskiego państewka - Gibraltaru, o które toczą się spory m.in. między Hiszpanami i Brytyjczykami, to bowiem do korony angielskiej należy teoretycznie Gibraltar jako zamorskie terytorium zależne. Skałę tę wraz z marokańskim ( a właściwie leżącym na terenie hiszpańskiej enklawy na terenie Maroko - Ceuty) Abyle  w starożytności nosiły nazwę Maczug Herkulesa wyznaczały bowiem kres znanego świata. Nie będę was zanudzać informacjami z Wikipedii na temat półwyspu, kto chce ten doczyta sam, może tylko wspomnę, że zajmuje go około 28 tys mieszkańców, przy czym mam na myśli tylko ludzi oczywiście. Inną znaną grupą mieszkańców Gibralataru są magoty - niewielkie małpki - makaki - jedyne żyjące dziko w Europie, jednak też ich populacja jest sztucznie podtrzymywana, dzisiaj na Skale Gibraltarskiej żyje ich ok. 230 osobników w pięciu odrębnych stadach; większość z nich zamieszkuje rezerwat przyrody znajdujący się w górnych partiach Skały. Wizerunek tych sympatycznych zwierzątek uwieczniono na tyle tej pięknej pocztówki:


                
                       




6 komentarzy:

  1. bardzo ładna kartka :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Lauro, to bardzo, bardzo miłe :*
    Dziękuję :)

    A Twoja kartka jest cudowna, ja pewnie nigdy nie dostanę takich cudowności :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeśli Cię to pocieszy, to jest niewypisana :*

    OdpowiedzUsuń
  5. uprzejmie zazdroszczę, nawet mimo tego, że jest niewypisana, a ja takich nie znoszę. ale na szczęście jakiś czas temu umówiłam się na swapa za Gibraltar właśnie i mam nadzieję, że nie zostanę zrobiona w bambuko i dostanę coś w zamian za swoją już wysłaną :)

    a na Gibraltar chciałabym dotrzeć. to musi być niesamowite uczucie siedzieć na tej skale i widzieć z niej już inny kontynent, inny świat...

    OdpowiedzUsuń
  6. W sumie to... co jakiś czas pytają o wiele aspektów opisanych w twoim poście w "Jednym z dziesięciu" ;)

    OdpowiedzUsuń