Łączna liczba wyświetleń

piątek, 19 października 2012

97. Szwecja - Stockholm

                        

Dzisiaj na blogu moja druga w kolekcji Szwecja i jednocześnie drugi Stockholm czyli jednocześnie stolica tego skandynawskiego kraju. Kupiła ją dla mnie koleżanka z pracy mojej Mamy. Była tam na zawodach w tenisa stołowego. Cóż.. na to wygląda, że warto uprawiać sporty, by sobie zwiedzić pół świata. Szwecja nie jest moim szczególnym marzeniem nie ukrywam, że Stockholm bym zwiedziła niezwykle chętnie. Najlepiej jednak w lato, gdy pogoda jest taka, jaką uwieczniono na pocztówce, kiedy po zatoce i jeziorze na których powstało miasto pływają żaglówki i świeci słoneczko. Stockolm czyli stolica Szwecji jest położony w Dzisiaj na blogu moja druga w kolekcji Szwecja i jednocześnie drugi Stockholm czyli jednocześnie stolica tego skandynawskiego kraju. Kupiła ją dla mnie koleżanka z pracy mojej Mamy. Była tam na zawodach w tenisa stołowego. Cóż.. na to wygląda, że warto uprawiać sporty, by sobie zwiedzić pół świata. Szwecja nie jest moim szczególnym marzeniem nie ukrywam, że Stockholm bym zwiedziła niezwykle chętnie. Najlepiej jednak w lato, gdy pogoda jest taka, jaką uwieczniono na pocztówce, kiedy po zatoce i jeziorze na których powstało miasto pływają żaglówki i świeci słoneczko. Stockolm czyli stolica Szwecji jest położony w środkowej części na kraju na 14 wyspach, które są ze sobą połączone 53 mostami, oraz stałym lądem od strony Morza Bałyckiego. Dzięki temu położeniu, miasto te jest nazywane Wenecją Północy.
Ostatnio oglądałam Dziewczynę z tatuażem i muszę przyznać, że nie za bardzo przedstawiony tam obraz Szwecji zachęcił mnie do jej odwiedzenia, ale  ta pocztówka jest tak pogodna, że stanowi świetną reklamę tego miasta.


1 komentarz:

  1. Jestem absolutnie zakochana w Szwecji, w jej kulturze, krajobrazach i wszystkim co szwedzkie.
    Moj romans z Sztokholmem wciaż trwa.

    OdpowiedzUsuń