Łączna liczba wyświetleń

piątek, 26 października 2012

98. Portugalia - Evora



Miałam sobie zachować nowe państwo, a na dodatek UNESCO na jubileuszową setną kartkę, ale ja ostatnio piszę notki raz na tydzień, więc mam nadzieję, że do tego czasu coś dostanę ;) A nie umiałam się powstrzymać od pochwalenia się chociaż jedną z piętnastu kartek, które dzisiaj otrzymałam. Dlaczego akurat ta? Skoro dostałam wszystkie możliwe UNESCO poza parkiem archeologicznym w dolinie Coa? Powiem zupełnie szczerze.  Skanera nie mam, nie miałam czasu biawić się z robieniem fotem iphonem i przycinaniem ich (do tego zresztą jest potrzebne porządne oświetlenie, a ja wróciłam do domu, kiedy już ciemnawo było) i ograniczyłam się do wyszukania w necie dostępnych skanów. Kilka udało mi się zlokalizować, a z tych pięciu najładniejsza jest własnie pocztówka z Evory.
Historyczne centrum i zabytki tego miasta na liście UNESCO widnieją już od 1986 roku. Jest toni niewielkie (50 tys. mieszkańców) lecz bardzo bogate w zabytki miasto. Evora jest nazywana miastem - muzeum. Na pierwszym planie pocztówki jest widoczny fragment rzymskiej świątyni, najlepiej zachowanej świątyni na terenie Portugalii. Z kolei z czasów Maurów w Evorze zachował się pierwotny układ uliczek. W tle jak wnioskuję (choć pewności mieć nie mogę) widoczna jest katedra romańska, której budowę ukonczono w XII wieku i w której to słynny portugalski podróżnik Vasco da Gamma złożył śluby przed wyprawą do Indii. W Evorze znajduje się też słynna Kaplica Kości, w której ściany są zabudowane czaszkami ludzkimi.... Nie wiem czy chciałabym ją zwiedzić, wiem, że w Polsce też istnieje takie miejsce, ale jakoś niespecjalnie mnie to pociąga. Za to Evora jako taka, jak najbardziej!

4 komentarze:

  1. z miniaturki myślałam, że to Grecja :)
    ale zdobycia praktycznie całej Portugalii za jednym zamachem gratuluję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tak samo, nie sądziłam nawet , że w Portugalii są 'takie' zabytki.

      Usuń
  2. Ja robię kiepskie zdjęcie komórką i szukam w google grafice wrzucając je tam zamiast wpisywania hasła :) często znajduję całkiem ładny skan.
    A kartka prześliczna! Evora musi być wyjątkowo niezwykłym miastem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaj, Agnezze! Ty masz rację! Zupełnie o tym nie pomyślałam, a dobrze znam tę opcję wyszukiwania! Dziękuję Ci bardzo za podpowiedź!

    Pasażerko, z daleka naprawdę wygląda jak Grecja :) Ale nie mam żadnej jeszcze :)

    OdpowiedzUsuń