Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 1 października 2012

94. Liban - Bejrut


Chciałabym napisać, że kartka została do mnie wysłana z Bejrutu lub chociaż, że mi ją stamtąd ktoś przywiózł, ale niestety nie. Przywiózł mi ją Tato. Jak kilka innych cudeniek została adresowana do kobiety, u której pracował. Najwyraźniej pani ta dostaje sporo pocztówek, ale nie przywiązuje do nich większej wagi, bo większosć po jakimś czasi wyrzuca. Ta przy okazji remontu też miała iść na śmieci, zatem Tatuś stwierdził, że pewnie mi się spodoba. A jasne, podoba mi się, gdyby tylko była wypisana do mnie to skakałabym z radości, ale jak się nie ma co się lubi... Cóż nie wiem jak można wyrzucić taką piękna egzotyczną pocztówkę. Bejrut, Liban... sądzę, że na swoją przyjdzie mi dłuugo czekać, więc wrzucam tę tutaj, by wywołała wilka z lasu ;) Może a nuż, widelec... i za jakiś czas będę mogła się pochwalić swoją. O dziwo nikt tej pocztówki nie ograbił ze znaczków pocztowych. Najwyraźniej też poczta w Libanie jest baaardzo szybka (tudzież holenderska jest szybsza niż polska), bo kartka ma stempel z 5.09.2012, a już dwa tygodnie temu przywiózł mi ją Tata... co oznacza, że u odbiorczyni zdążyła przeleżakować góra kilka dni. To ile ona szła? 2-3 dni? Chciałabym by do nas takie egzotyki tak szybko dochodziły.
A sam Beirut?  (arab. بيروت, Bayrūt, fr. Beyrouth, gr. Berytos) Jest stolicą i największym miastem Libanu, co za tym idzie jest siedzibą władz tego państwa. Zamieszkuje go ponad 2 miliony mieszkańców, a tendencja jest wciąż wzwyżkowa. Znajdują się tu siedziby wielu banków oraz uczelni. Na pocztówce widoczny jest fragment centrum miasta. Nazwę miastu nadali Fenicjanie, a oznacza ono ,,źródła". Jest ono też bardzo stare było podbijane już w II wieku p.n.e

2 komentarze:

  1. przepiękna kartka, kojarzy mi się trochę z takimi europejskimi śródziemnomorskimi wąskimi uliczkami starych miast i miasteczek.

    i jak już mówiłam, głowa do góry, do Ciebie też z czasem przyjdzie własny prywatny Liban :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak dostanę się na wakacyjny staż w ambasadzie w Bejrucie za rok to Ci wyślę ;D
    Ale pierw muszę się dostać...

    A kartka prześliczna :)

    OdpowiedzUsuń