Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 8 listopada 2012

100. Belgia - Walhain - St. Paul

                                   

Setna kartka miała być w jakiś sposób jubileuszowa, chciałam tu zaprezentować jakąś z nowego kraju, ale z tych, których jeszcze nie prezentowałam zostały mi chyba tylko Estonia i Łotwa, ale poniekąd los sam przyniósł rozwiązanie. W postaci nowego państwa... na moim wallu na profilu postcrossing. To bowiem moja pierwsza oficjalna Belgia. Powiedzmy sobie szczerze, że widziałam ładniejsze kartki, można by o wiele lepszą kartkę zrobić z widokiem na takie malownicze ruiny, a nie z jakimiś wysuszonymi badylami na pierwszym tle, ale też muszę docenić fakt, że nadawca przeczytał mój profil :) A mam w nim napisane, że lubię pocztówki z zamkami i ruinami. To co widzimy na kartce to ruiny w Walhain - jak napisał nadawca, pan Luc, geograficznego centrum Belgii. Tę samą nazwę nosi zamek, tu bowiem widać tylko kawałek wieży.

Walhain Zamek został zbudowany pod koniec 12 wieku. Duke starego księstwa Brabancji, Henryka I,który nakazał jego budowę na swoich granicach w obliczu roszczeń terytorialnych powiatu Namur. Duke zainstalowany rodzinę Walhain na zamku. To była rodzina małych lokalnych władców. Zamek pozostał własnością rodu Walhain aż do śmierci w 1304 Arnould V. W kolejnym okresie, od 1304 do 1430 był własnością kilku panów, którzy nie dbali o jego utrzymanie. Ten powolny upadek zamku został zatrzymany przez Antoine de Glimes którzy kupili zamek w 1430. Wtedy rozpoczął złoty okres dla zamku.

Gdyby ktoś chciał zobaczyć inne zdjęcia (nieco ładniejsze ;)) z tego miejsca, to zapraszam np. tutaj


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz