Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 29 listopada 2012

105. Hong Kong

                       

Skan pozwoliłam sobie podkraść z blogu Domixona. Ja osobiście skanera nie posiadam, a kiedy użyłam opcji wyszukiwania przez podobne obrazy (wcześniej posiadałam jakiejś kiepskiej jakości zdjęcie) znalazło mi właśnie bloga Dominika ;)
 Poprzedni mój poprzedni Hong Kong był w wersji dziennej i nieco bardziej romantycznej z UNESCO-wą Chińską Dżonką na pierwszym tle, teraz mamy opcję nightview i bardziej nowocześnie. Nie da się bowiem zaprzeczyć, że Honk Kong jest jednym z najnowocześniejszych obszarów świata, w mieście istnieje kilkadziesiąt uczelni kształcących na najbardziej współczesnych kierunkach. Dużo tu także instytów komputerowych, technologicznych itd - ogólnie mówiąc Hong Kong to potęga gospodarcza, z którą liczą się najwięksi, a ci, którzy chcą osiągnąć wiele za wzór rozwoju stawiają sobie m.in. te chińskie terytorium specjalne. Jednocześnie pod względem gospodarczym jest też Hong Kong najbardziej wolnym państwem świata - restrykcje gospodarcze są tam najmiejsze na świecie. Niższy wynik punktowy danego kraju oznacza większy zakres interwencji państwa w gospodarkę i mniejszą wolność gospodarczą. W 2012 roku Polska awansowała na miejsce 64 miejce z 179 roku tym samym plasujemy się grupie państw o umiarkowanej wolności gospodarczej. Z europejskich najlepiej w tej materii wypada Szwajcaria, a najgorzej Ukraina - jedno z ostatnich miejsc w rankingu, jedyne europejskie, które nie posiada wolności gospodarczej.
Czyli co w Hong Kongu panuje wolna amerykanka? Może to właśnie sposób na rozwó gospodarczy.

2 komentarze:

  1. generalnie nie przepadam za wielkimi miastami, ale uwielbiam widoki rozswietlonych w nocy wieżowców, ma to niesamowity urok, robi wrażenie i w takim mieście pewnie z chęcią bym się przez chwilę (ale tylko przez chwilę) znalazła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam Hong Kong nocą <3 te wszystkie światła nadają mu pewną magię :D

    OdpowiedzUsuń