Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 10 grudnia 2012

108. Polska - Krasiczyn

                       


Posiadam tę pocztówkę już od roku. Wygrałam ją w konkursie Joasi (Joa), która już chyba nie uczestniczy w postcrossingu. Dzięki tej ślicznej kartce, będę ją jednak pamiętać, nawet jeśli już do całej zabawy nie wróci :) Nawet nie pamiętam jak ją wygrałam, może za pomocą starego dobrego radnomizera po prostu ;)
Krasiczyn to miejscowośc w województwie podkarpackim. Tak daleko na wschód się nigdy nie zapędzałam, na wschodzie byłam  tylko niedaleko Annopola w lubelskim, więc co oczywiste zamku nie zwiedziłam nigdy. Jak łatwo się domyślić nazwa miejscowości pochodzi od rodziny Krasickich. Wiąze się z tym jednak ciekawa historia. W 1525 roku wieś Śliwnicę czyli obecny Krasiczyn mieszczący się 10 km od Przemyśla przejął we władanie Jakub z Siecina i to on przekształcił dwór obronny w zamek. Jego synowie z kolei zaczęli się podpisywać jako Krasiccy od nazwy pobliskiej wsi - Krasice.
Zamek w Krasiczynie jest jednym z najlepiej zachowanych (fakt, faktem był odnawiany w ostatnim dziesięcioleciu)  przykładów architektury renesansowo - manierystycznej w Polsce i jednym z najładniejszych obiektów z tego okresu w Europie. Jest zbudowany z zachowaniem orientacji przestrzennej - to znaczy, że ściany budynku wyznaczają cztery kierunku świata, a cztery baszty - Boska, Papieska, Królewska i Szlachecka (Rycerska) stanowią jakby różę wiatrów. Dzisiaj częśc zamku można zwiedzić wraz z przewodnikiem, w innych jego częsciach usytuowano hotel i restaurację.
Tutaj można zobaczyć więcej zdjęć z tego wspaniałego zamku: klik

3 komentarze:

  1. Piękny widok. I do tego jeszcze ta soczysta zieleń na drugim planie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. uprzejmie zazdroszczę, bo jestem w tej kartce zakochana. na wysyłkę mam taką, ale taka się nie liczy. może i ja kiedyś się dorobię w jakimś konkursie ;)

    a tak poza tym, wstyd przyznać, nigdy tam nie byłam. jakoś tak zawsze coś stawało na przeszkodzie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak jak to zwykle bywa - "Cudze chwalicie, swego nie znacie" . Ja nie znałam - własnie poznaje. Piekne miejsce!!!!

    OdpowiedzUsuń