Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 11 grudnia 2012

109. Ukraina - Kijów



Tak proszę państwa, mam takie ,,szczęście" w losowaniach Totolotka - przepraszam, Postcrossingowej maszyny losującej, że nawet na Ukrainę musiałam się wymienić. Mogę więc w końcu oficjalnie ,,odhaczyć" na liście. Dotąd bowiem małam jedną kartkę, która tak naprawdę była z Ukrainy - przedstawiającą zamek w Podhorcach, która jednak przywędrowała do mnie z Mińska. Jak to mówią niektórzy: ni to wydra, ni to pies, nie wiadomo co to jest. Ani Białoruś, ani Ukraina.
Niedawno więc umówiłam się na wymianę z Viką - dziewczyną, a raczej młodą kobietą, która mieszka w Kijowie i pracuje jako pielęgniarka dla dzieci - szczerze podziwiam, ja od jakiegoś czsu przejęłam część obowiązków pielęgniarek w opiece nad Babcią, ale do opieki nad dziećmi bym się nie nadawała, bo by mi chyba serce pękło. Na pocztówce widzimy Pałac Maryńsk - jest to rezydencja barokowa położona na prawym brzegu Dniepru. W ciągu kilkuset lat budynek ten był różnie wykorzystywany, m.in. jako siedziba wojskowa. Dzisiaj należy do Kancelarii Prezeydenta Ukrainy.
Czyli to chyba tak odpowiednik naszego Białego Domu ;)|
Dodam jeszcze, że ta seria pocztówek należy do moich ulubionych z ukraińskich. Dzisiaj się przyjrzałam favom z Ukrainy i okazało się, że 3/4 mam właśnie z niej - w tym niektóre nawet po 2-3 razy favnięte ;) Tę też.

4 komentarze:

  1. przyznam, że pierwszy raz widzę tę serię kartek. albo nie rzuciła mi się w oczy, w co jednak wątpię, bo kartka jest prześliczna. i sam budynek również, uwielbiam tego typu "wschodnie" budownictwo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Śnieżny, zimowy widok. Prawie jak to, co za oknem. Chyba najpiękniej wygląda właśnie taki świeży i bielutki śnieg. Szczególnie na gałęziach drzew!
    Kartka też prześliczna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pora na zimowe pocztówki. Sam dzisiaj kilka dostałem. Ale te skąpane w słońcu są świetne. Jakoś wschodnie kraje więcej ich wydają, niż nasi, a szkoda.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pocztówka idealnie wplata się w aktualną pogodę w Polsce, z tego co wiem, śniegu jest sporo.

    OdpowiedzUsuń