Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 3 stycznia 2013

113. Polska - Kielce

                                 

I oto się doczekałam ;) W końcu po naprawdę długim czasie, może już nie będę mówić jakim, dotarły moje Kielce. W sumie jest to miła niespodzianka, kiedy już dawno skreślisz jakąś kartkę i uznasz, że po prostu zaginęła, a tu proszę jest! A ta ucieszyła mnie tym bardziej, że tym samym doczekałam się kartki z kolejnej stolicy województwa. Postanowiłam sobie bowiem skompletować kartki ze wszystkich 16 województw Polski i ich 18 stolic (przypomnijmy, że lubuskie i kujawsko-pomorskie mają po dwie stolice). Cóż, prawdę mówiąc, idzie mi jak krew z nosa. Kielce wprawdzie miałam od przyjaciela mojego Taty - czyste, ale dla pełni formalności chciałam mieć też zapisaną. I oto mam, nawet wysłaną z samych Kielc. Tym samym brakuje mi jeszcze tylko Olsztyna, Rzeszowa, Bydgoszczy. Jak uzbieram wszystkie aktualne stolice, to sobie uzbieram stolice byłych województw. Tak, trochę inspirowała mnie Ania i jej tabelki i mapki ;). Tak więc, jakby ktoś miał kartkę z któregoś z tych trzech miast, to ja jak najbardziej jestem chętna na wymianę.

A na samej pocztówce widoczny jest Plac Najświętszej Marii Panny. Dodam też, że dopiero co wczoraj męczyliśmy z moim uczniem pamiętnik Joasi Podborskiej - bohaterki Ludzi Bezdomnych, pochodziła ona właśnie z Kielc, podobnie zresztą sam Żeromski pochodził z okolic tego miasta.

2 komentarze:

  1. uwielbiam tę kielecką serię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kielce zawsze nie specjalnie mnie interesowały, sądziłam, że to miasto bez wyrazu, dopiero postcrossing otworzył mi oczy i każda nowa pocztówka z Kielc udowadniała mi ja bardzo sie mylę.

    OdpowiedzUsuń