Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 24 stycznia 2013

116. Polska - Puszcza Białowieska



Muszę się od razu pochwalić :) Wyciągnęłam tę kartkę niecałą godzinę temu ze skrzynki. Dobrze się składa, że akurat iphone raczy działać (bo ostatnimi czasy nie jest to tak oczywiste), mogłam więc od razu zrobić zdjęcie i wrzucić je tutaj.
Generalnie kartek ze zwierzakami nie lubię, nawet jeśli są na niej golden retivery, osiołki, albo tygrysy (czyli trzy gatunki/rasy zwierząt, które uważam za najpiękniejsze na świecie), ale ta pocztówka ucieszyła mnie bardzo! Jest to bowiem dłuuugo oczekiwane  UNESCO polskie, którego dotąd brakowalo w mojej kolekcji. A sądziłam, że prędzej doczekam się białoruskiej kartki z Puszczy Białowieskiej niż polskie! A tu proszę, niespodzianka! Tę niezwykłą radochę i, a jakże, ogromny uśmiech na twarzy wywołała u mnie Kasia (Kacha). Bardzo mocno dziękuję!

Samej Puszczy Białowieskiej chyba nie trzeba nikomu przedstawiać. Wspomnę tylko, że jest to  jedyny w Europie zachowany fragment lasów pierwotnych. Większa częśc Puszczy terytorialnie należy do Białorusi, jednak sądzę, że rzadko kto orientuje się, gdzie w lesie przebiega granica :). Poza tym Puszcza Białowieska to jedno z moich największych polskich marzeń podróżniczych i kojarzy mi się też z ekranizacją ,,Lwa, czarownicy i starej szafy" :).

A na pocztówce prezentują się oczywiście: dzieki, żubry w swojej naturalnej ostoi, wilki, których populacja w Polsce drastycznie spada i rysie, których zobaczenie już w ogóle graniczy z cudem. Szkoda, to piękne zwierzaki, a z tego co wiem pod koniec 2010 roku ich populacja w Polsce wahał się w granicy 300, to niewiele. Dobrze, że chociaż na Syberii mają się dobrze.

4 komentarze:

  1. Czechy były bardzo w moim guście więc póki co 1:1 i tragedii jeszcze nie ma :)
    A Białowieża niczego sobie :) Chociaż wolę ją w bujnej zieleni :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No to gratuluje! Czy kolekcja UNESCO już prawie zakończona?

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja współlokatorka mieszka całkiem niedaleko Puszczy Białowieskiej. Zawsze mówi, że to jest jedno z najpiękniejszych miejsc w Polsce :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja najpierw dorobiłam się kartki z białoruskiej części Puszczy właśnie i dopiero niedawno udało mi się też polską zdobyć. ale białoruskie zdobycze mam jednak ładniejsze :)

    OdpowiedzUsuń